© Aksaray Portal 2021

ASÜ Sağlık Bilimleri Fakültesinde mezuniyet coşkusu yaşandı

Aksaray Üniversitesi (ASÜ) Sağlık Bilimleri Fakültesi’nde Sağlık Yönetimi, Acil Yardım ve Afet Yönetimi ve Hemşirelik bölümleri öğrencileri mezuniyet coşkusu yaşadı.

Törende konuşan Aksaray Üniversitesi Rektörü Prof. Dr. Alpay Arıbaş, Sağlık Bilimleri Fakültesi’nin insan sağlığına yönelik nitelikli insan gücü yetiştiren üniversitenin önemli bir birimi olduğunu belirterek, sağlık alanında görev yapan meslek mensuplarının toplum nezdinde her zaman saygın ve değerli bir konuma sahip olduğunu söyledi.

Rektör Arıbaş: “İnsan sağlığı en değerli emanetlerden biri”

İnsan sağlığının en değerli emanetlerden biri olduğunu vurgulayan Arıbaş, bu nedenle sağlık çalışanlarının bilgi ve donanımlarını sürekli güncellemelerinin mesleklerinin ayrılmaz bir parçası olduğunu ifade etti.

Aksaray Üniversitesinin mezunlarının her zaman yanında olacağını dile getiren Rektör Arıbaş, “Gittiğiniz yerlerde karşılaşacağınız mesleki sorunlarda, ihtiyaç duyduğunuz her anda hocalarımız ve üniversitemiz sizlere destek vermeye devam edecektir. Aksaray Üniversitesi sizin yuvanızdır ve kapıları her zaman sizlere açıktır” dedi.

Ailelere de seslenen Rektör Arıbaş, öğrencilerin bugünlere gelmesinde en büyük payın ailelere ait olduğunu ifade ederek, onların gösterdiği fedakârlıkların ve desteklerin mezuniyet sevincinin temelini oluşturduğunu söyledi. Türkiye’nin geleceğinin iyi yetişmiş gençlerin omuzlarında yükseleceğini ifade eden Arıbaş, tüm mezunlara sağlık, başarı ve mutluluk dolu bir meslek hayatı diledi.

“Başarı etik değerlere bağlılık ve ahlaki duruşla gelir”

Törende konuşan Sağlık Bilimleri Fakültesi Dekanı Prof. Dr. Didem Balun Kayan da mezuniyet gününün öğrenciler için unutulmayacak bir dönüm noktası olduğunu belirterek, dört yıl önce başlayan lisans eğitiminin bugün önemli bir başarıyla taçlandığını aktardı.

Öğrencilerin artık meslek sahibi bireyler olarak topluma hizmet edeceklerini kaydeden Kayan, üniversitenin bu yıl 20’nci kuruluş yıl dönümünü kutladığını hatırlatarak, mezunların da bu 20 yıllık akademik birikimin ve kurumsal mirasın bir parçası haline geldiğini dile getirdi.

Diplomaların mezunlara yeni kapılar açacağını ifade eden Kayan, meslek yaşamında başarının yalnızca bilgiyle değil; etik değerlere bağlılık, ahlaki duruş, insanlara yaklaşım biçimi ve sürekli öğrenme azmiyle mümkün olacağını söyledi.

Konuşmasında ailelere de seslenen Kayan, evlatlarını büyük fedakârlıklarla yetiştirerek bugünlere getiren anne ve babalara teşekkür ederek, mezuniyet sevincinin en az öğrenciler kadar ailelerin de hakkı olduğunu kaydetti. Konuşmasının sonunda tüm mezunları tebrik eden Kayan, gençlere başarılarla dolu bir gelecek temennisinde bulundu.

“Hiçbir zaman hedeflerimizden vazgeçmedik”

Törende fakülte birincisi olarak söz alan Hemşirelik Bölümü öğrencisi Hava Nur Kırık ise büyük bir mutluluk ve gurur yaşadığını belirterek, kürsüde yalnızca bir öğrenci olarak değil, hayallerinin peşinden gitmekten vazgeçmeyen genç bir kadın ve hemşire adayı olarak bulunduğunu ifade etti.

Dört yıl önce üniversiteye ilk adımını attığında kendisini uzun ve zorlu bir yolculuğun beklediğini bilmediğini söyleyen Kırık, eğitim süreci boyunca fedakârlıklar yaptığını, zaman zaman zorlandığını ancak hiçbir zaman hedeflerinden vazgeçmediğini dile getirdi.

Bugün elde ettiği başarının arkasında ailesinin sevgisi, sabrı ve fedakârlıklarının bulunduğunu ifade eden Kırık, bir kadın olarak eğitim alma ve istediği mesleği seçme fırsatına sahip olmasında emeği bulunan başta Mustafa Kemal Atatürk olmak üzere tüm silah arkadaşlarına teşekkür etti. Yeni hayatlarında insan hayatına dokunacakları önemli bir yolculuğa başlayacaklarını ifade eden Kırık, tüm mezunlara sağlık, mutluluk ve başarı dolu bir gelecek diledi.

Törende Acil Yardım ve Afet Yönetimi ve Hemşirelik andı okundu.

Konuşmaların ardından dereceye giren öğrencilere plaketleri ASÜ Rektörü Prof. Dr. Alpay Arıbaş, Rektör Yardımcısı Prof. Dr. Erşan Sever, Sağlık Bilimleri Fakültesi Dekanı Prof. Dr. Didem Balun Kayan ve tarafından takdim edildi. Programın devamında mezun öğrencilere diplomaları akademisyenler tarafından verildi. Tören öğrencilerin keplerini hep birlikte havaya fırlatması ve mezuniyet coşkusunu aileleriyle paylaşmasıyla sona erdi.

Mezuniyet törenine Aksaray Üniversitesi Rektörü Prof. Dr. Alpay Arıbaş, Rektör Yardımcısı Prof. Dr. Erşan Sever, Sağlık Bilimleri Fakültesi Dekanı Prof. Dr. Didem Balun Kayan, akademisyenler ve öğrenci velileri katıldı.

Haber Bülteni

İlginizi Çekebilir

TÜM HABERLER