
Tarım ve Orman Bakanlığı, orman yangınlarının önlenmesi amacıyla vatandaşları bir kez daha uyardı.
Tarım ve Orman Bakanlığı, ormanları tehlikeye atan ihmalkâr ve kasıtlı davranışların Türkiye’nin 81 ilinde yürürlükte bulunan mevzuat kapsamında ağır yaptırımlarla cezalandırıldığını hatırlatarak orman yangınlarına karşı vatandaşları uyardı.
Kural ihlallerine hapis cezası
Yapılan açıklamada, izin verilen alanlar dışında ateş yakmanın veya yakılan ateşi tamamen söndürmeden bölgeden ayrılmanın, ormanlara sönmemiş sigara izmariti ya da yangına neden olabilecek atık bırakmanın ve ormana 4 kilometre mesafede veya ilgili kanun kapsamındaki köy sınırları içerisinde anız ile bitki örtüsü yakmanın 1 yıldan 3 yıla kadar hapis ve adli para cezası ile cezalandırıldığı belirtildi.
İhmal sonucu orman yangınına neden olanların 3 yıldan 10 yıla kadar hapis cezasıyla karşı karşıya kalacağı vurgulanırken, kasten orman yakanlara 10 yıldan az olmamak üzere hapis cezası ile birlikte 1.000 ila 10.000 gün adli para cezası uygulanacağı ifade edildi.
Cezalar katlanıyor
Örgüt faaliyeti kapsamında orman yakma suçunda ise müebbet hapis cezasının yanı sıra 20.000 ila 25.000 gün adli para cezası öngörüldüğü belirtilen açıklamada, yangın nedeniyle ölüm veya yaralanma meydana gelmesi halinde bu suçlardan dolayı ayrıca cezaların uygulanacağı kaydedildi.
“Ormanlarımızı tehlikeye atan hiçbir eyleme tavizimiz yok”
Tarım ve Orman Bakanlığı, “Ormanlarımızı tehlikeye atan hiçbir eyleme tavizimiz yok. İster bir anlık dikkatsizlik ister kasıt olsun, ormanlarımıza zarar vermenin kanunlarımızda çok ağır bedelleri var. Lütfen kurallara uyalım, Yeşil Vatan’ımızı koruyalım” çağrısında bulundu.
Haber: Aynur Altunışık




























Yorum Yazın