Hakanla Geziyoloji

Mail: hakanozturkhan@gmali.com

Aksaray'ın Velinimeti Hasan Dağı

Hasan Dağı eşsiz güzellikteki manzarası, yaylaları, meşe ormanları, kaynak suları ve daha birçok özelliği ile Aksaray ve Aksaraylının velinimetidir. Her Aksaraylı Hasan Dağı'nda kendinden bir şeyler bulur. Bu gün sizlere son bir ay içerisinde Hasandağı'nda yaşadığımız 4 güzel ve onlara kara çalan 1 kötü olaydan bahsedeceğim.

1 Ocak Çarşamba bindik aracımıza ve o güzelim karda Bozkurt Düzlüğü olarak da bilinen Hasandağı Mesire Alanı'na gittik. Aracımız her ne kadar arazi aracı olsa da kimi yerlerde zorlanarak kimi yerlerde keyifle ilerledik. Kardaki teker izlerinden anlaşılıyordu ki bizden önceki günlerde de tek tük de olsa gelenler olmuş. Muhteşem kar manzarası eşliğinde bölgenin nadide meşe ormanları içerisinde termostan sıcak çayımızı içtik. Yabani hayvanların izlerini inceledik. Çok güzeldi.

4 Ocak Cumartesi Aksaray'da faaliyet gösteren bir Off-Road ekibi ile aynı yolları kat ettik.  3 araç 6 kişi. Yine güzeldi. Çok güzeldi. Nasıl olmasın ki. Kar, meşe ormanı, Hasandağı.

5 Ocak Pazar HASDAK  (Hasan Dağı Dağcılık Kulübü) ile doğa yürüyüşünde idik Hasandağı'nda. Şenlik bölgesinden Yardıbaşı Yaylası'na kadar çıkıp indik. Yaklaşık 15 km'lik yürüyüş de çok keyifli idi. Yürüyüş esnasında hem sağlık bulduk hem de harika fotoğraf kareleri.  Yine güzeldi. Çok güzeldi.

12 Ocak Cumartesi KADOF (Kapadokya Doğa Sporları İzcilik ve Fotoğraf Derneği) ile 3. Geleneksel Barış Manço Kış Kampı için Hasan Dağı'nda idik. Çadırlarımızı kurduk, kamp ateşimizin başında yemeklerimizi yaptık, çayımızı demledik, sohbetimizi yaptık. Yine güzeldi. Çok güzeldi.

Bunların dışında 2019 yazında Hasan Dağı'nda Ulusal ve Uluslararası düzeyde bir dağcılık şenliği ve iki adette yamaç paraşütü şampiyonası vardı. Onlarda çok güzeldi. Aksaray'ın tanıtımına büyük katkıları bulundu.Ayrıca her hafta birçok dağcı ve tur kayakçısı da Hasan Dağı'nı ziyaret etmekte. Yani Aksaray'ın tanıtımı ve ekoturizm potansiyelininçok önemli ayaklarından biri Hasan Dağı. Velinimetidir desek abartmış olmayız sanırım.Ama bu kadar güzelliğe, çabaya, gayrete ve reklama rağmen tüm bunlara gölge düşüren olaylarımızda var maalesef.

28 Aralık 2019 Cumartesi kar durumuna bakmak için akşamı saat 21:00 sularında yine Hasan Dağı'na gittik. İstanbul'dan Outdoor karavanı ve aracı ile geziye çıkmış yanlarında bir de kız çocuğu olan bir aile ile karşılaştık. Tam da yerleşim yerlerinin bitip meşe ormanlarının başladığı noktada.  Bir de 20 m yakınlarında inşaat tahtaları ile ateş yakmış genç grup vardı. İki grup ile de selamlaştık. İstanbul'dan gelen grup toparlanıyor idi. Ve bize diğer grubun havaya ateş açtığını ve bu durumdan rahatsız olduklarını, kızlarının korktuğunu söylemelerine rağmen grubun havaya ateş açmaya devam ettiklerini söylediler. Bunun üzerine buradan ayrılmaya karar verdiklerini söyleyerek kasabaya adar kendilerine eşlik etmemizi rica ettiler.

Kasabaya kadar birlikte gittik ve bir DAHA ASLA AKSARAY'A GELMEYECEKLERİNİ söyleyerek gecenin bir yarısı Mersin'e doğru hareket ettiler.Ne kadar üzücü ve acı verici.Hele ki bir ailenin bunu söylemiş olması. Bir tarafta kurumlar ve kişilerinAksaray'ın tanıtımı için harcadığı emek ve para. Diğer tarafta bir kaç insan müsveddesinin medeniyet yoksunu davranışları.  Ve bu gibi durumlardan her zaman zararlı çıkan Aksaray.

Bu kadar ucuz olmamalı. Öyle sanıyorum ki turizmve tanıtım konusunda sadece broşür, video, kitap vb. ürünlere değil halkın bilinçlenmesine yönelik çalışmalarında yapılmasına ihtiyacımız var.Doğayı gönlünüzde gezdirip, doğanın içinde kendinizi bulmanız dileği ile... Hakan ÖZTÜRK