Azmi Milli Un Fabrikası İlk Günkü Gibi Tıkır Tıkır Çalışıyor

  • Yazdır
  • A
    Yazı Tipi
  • Yorumlar
Azmi Milli Un Fabrikası İlk Günkü Gibi Tıkır Tıkır Çalışıyor
1924 yılında 250 bin lira sermayeyle kurulan ve Cumhuriyet döneminin ilk un fabrikalarından olan Azmi Milli hala ilk günkü gibi tıkır tıkır çalışıyor. Azmi Milli Un Fabrikası'nın anonim şirket olarak 1924 yılında Aksaray Milletvekili Vehbi Çorakçı’nın teşebbüsüyle Ziraat Bankası, Aksaray Belediyesi, Aksaray Valiliği, Sümerbank ve Aksaray halkının iştirakiyle kuruldu. 78 yıl boyunca faal bir şekilde çalışan, Cumhuriyet döneminde milletin azmini anlatan “Azmi Milli” adıyla kurulan fabrikanın Aksaray'ın simgelerinden birisi olduğu kabul ediliyor. Uzun yıllardır hiç durmanda çalışan fabrikada modernizasyon yapılmaması nedeniyle 2002 yılında durduruldu. Görevlilerce özenle bakımı yapılan fabrikanın içerisindeki dev makineler hala ilk günkü gibi işlemini görüyor. Onlarca makineye bağlı kayışların dahi orijinalliğini koruması ve bu güne kadar titizlikle bakılarak çalışır halde olması milletin azmine verilen değerin göstergesi olarak algılanıyor. Haber: Ziya Koçak

  • 0
    SEVDİM
  • 0
    ALKIŞ
  • 0
    KOMİK
  • 0
    İNANILMAZ
  • 0
    ÜZGÜN
  • 0
    KIZGIN
Emıtt Turizm Fuarına Malaklı Damga VurduÖnceki Haber

Emıtt Turizm Fuarına Malaklı Damga Vurdu

Gazetecilerden Sürpriz Doğum GünüSonraki Haber

Gazetecilerden Sürpriz Doğum Günü

Yorum Yazın

Başka haber bulunmuyor!

Ana Sayfa
Web TV
Foto Galeri
Yazarlar